Teka-teki dan Jawapan

Teka-teki dan Jawapan

Pada satu hari ada seorang pencuri telah mencuri sebuah rumah semua nya sudah dia sapu…..tetapi ada yg tertinggal….apakah ia? (tinggal habuk)

Sebanyak-banyak burung .burung apa yg tidak pandai terbang(burung patah sayap)

Ada 2 ekor katak, salah sekor katak tu melompat tapi yg sekor lagi tak melompat kenapa ygsekor tu tak leh melompat macam member dia..kenapa hah?? ( sebab yg sekor tu 'KATAK bawahtempurung' bab tulah ia takleh melompat macam member dia.)

Tiap tahun berganti baru, apa benda yang tak baru-baru? ( KUIH bATANG BURUK)

Sorang lanun karam di lautan.ditemui mayatnya 100 tahun kemudian. setelah di buat bedah siasat,doktor pun menjadi hairan. kerana masih ada bahagian yang tidak kebasahan..apakah itu? (tulang kering)

Ada 3 ekor cicak, dua jahat satu lagi baik. yg jahat nie suke sangat lah gaduh. satu hari tuh yg jahat dua ekor gaduh. gaduh punyer gaduh, diorang pun jatuh. skali tuh tetiba cicak yg baik tuh jatuh gak. apsal? (sebab dia tepuk tangan!!!)

Ada ekor bukan binatang, ada kepala bukan manusia (Tauge.)

Dlm banyak² batu, batu manakah yang paling kuat? (The Rock)

Kereta mewah dia yang punya, duit ada,isteri tak disara, kalau anda bijak orangnya, kotak apa keluar suara? (Speaker)

Dalam byk byk MI!..MI apa yang dalam TIN?!?!? (Milo)

Binatang ape yg paling kurang ajar? (kutu coz die pijak2 kepala org)
Kenaperlerrr telinga gajah besar..? heheh naper? (sebab kalu gajah tu malu atau nangis ker boler ler die tutup muka die ngan telinga die yg besar tu..)

Kenapa kedai 7-eleven perlukan kunci sedangkan ia buka 24 jam sehari, 356 hari setahun?? (Dah tokey dia suruh… nak buat camno)
Ada 10 budak hitam main tepi sungai 1 dah jatuh…pas tu apa yg jadi (yang lain selamatkan dialah)

2 tolak 1, jadi?? (jatuhlah satu tu )

Satu hari abang nampak satu benda:-yang panjang, besar dan tegap..-yang masuk satu lorong gelap -dengan goncangannya dan bunyian yang ganjil..-setelah sampai, dengan perlahan, ia berhenti -dan keluarlah isinya bertaburan… (keretapi bawah tanah)

What’s the diference between Gajah and Kain Pelikat Cap Gajah? ( Gajah belalinya kat luar. Gajah kain pelikat belalainya kat dalam kain)

And what’s the difference between having a new wife and having a new car? (When having a new car, you avoid a hole. When having a new wife, you aim for the hole.)

And what’s the diffrence between pucuk betik -papaya and a lady? ( Pucuk betik melembutkan daging. Lady mengeraskan daging.)

And what’s the difference between when you want to pump a tyre and when you want to pump a lady? ( When pump tyre, you pump dulu baru naik. When pump a lady, you naik dulu baru pump)

And what’s the difference between kapal terbang and skirt ? (Kapal terbang makin tinggi makin tak nampak. Skirt makin naik makin nampak)

Beza anak dara dengan hutan dara? (hutan – susah nak tarik balak kuar coz lum ada laluan, anak – susak nak masukkan balak coz lum ada lalaun)

Kenapa org gali kubur tak pakai spender ( ape kes nak pakai spender, pakai cangkul lerr)

Banyak2 mee, mee apa yang tak boleh di makan? (misai)

Banyak2 pintu, pintu apa yang tak boleh di tutup? ( pintu Gol)

Permainan apa yang bila dimain kita akan tabit? (golf la.)

Dalam banyak-banyak warna, warna apa yang kurang sekali penglihatannya? (Warna gelap le dalam gelap kan susah nak nampak )

ADA SATU BARANG . BARANG NI BILA NAK DI GUNAKAN , KITA AKAN BUANG IA DAN BILA TIDAK HENDAK DIGUNAKAN KITA AKAN SIMPAN IA. (SAUH)

Satu perlawanan bola sepak antara lipan menentang lipas.pada masa pertama, lipan tewas tanpa perlawanan. kenapa.? jawab! jangan tak jawab!!! ( lipan tak habis pakai kasut pada masa pertama.)


Ape benda yang kita makan kita sedut? ( Siput sedut)

Bolehkah anda matikan rokok dengan mata ????? (boleh mula² nyalakan rokok & lihatnya selama dua jam..mesti boleh padam)

 Bunga ape warna hitam? (bunga tayar)

Dari kenaikan, sampai keturunan.tiada kedudukan? apa dia??? (naik bas penuh)

Makhluk apakah yang berkaki empat pada waktu pagi, berkaki dua pada waktu tengahari dan berkaki tiga pada waktu senja?( Manusia. Bayi berkaki 4 (merangkak), orang dewasa berkaki 2 (berjln) dan orang tua berkaki 3 (bertongkat)..

Apakah hukum menyembelih ayam pakai songkok? (Haram. Pasal kena pakai benda yang tajam sahaja)

Dalam banyak² batu, batu manakah yang paling sejuk?( Stone Clold)


242 ulasan:

  1. bestla teka-teki nie,I LIKE

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni dia.......lpas x jtuh, x lpas jtuh..?????apa dia

      Padam
    2. umarul amir....???16 Julai 2014 10:16 PG

      lompat parit laaa

      Padam
    3. Dlm byk2 ikan..ikan pe leh idup di darat n dalam air..hehe

      Padam
    4. tak lawak pun teka teki ni macam tu pun lawak ke

      Padam
    5. ikan mak ang

      Padam
    6. dalam banyak -banyak batu. batu apa paling sejuk? ais batu la

      Padam
    7. teka teki nie lwk arr.... gk but suma appy je kn

      Padam
  2. Memang lawakkk......ade teka teki laen x?¿

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin ade lah.

      Padam
    2. Aku suka teka teki ini

      Padam
    3. 1. byak2 ikan, ikan pa x hidup.....????
      2. byakk2 moto pa org cari.....?????
      3. byakk2 sungai pa keras....????
      4.

      Padam
    4. cuba awak bagi bnyk teka-teki blh x...?

      Padam
    5. owng bodoh je rse lawak..

      Padam
    6. ada jap best ape teka.teki ni seronok kn

      Padam
    7. IKAN APA YANG PALING MISKIN=IKAN KERING LAH ~SEBAB KERING MELAMBANGKAN POKETT KO -
      SONG

      Padam
  3. banyak2 ikan, ikan apa paling besar? ( kilang ikan )
    bayak2 ikan ikan apa ada bulu ketiak ( Tauke Ikan )

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak-banyak budak,budak pap yang botak.(shaolin)

      Padam
  4. Abu bin Ali. Kambing bin???? (bin tambah atang)(anissa yg tlis)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha mmg lwk pnye tka tki hehe ada tkatki laen x yg lbh bgs...hehe

      Padam
    2. Skopion kala ap [kalajengking]

      Padam
  5. banyak -2 haiwqn . Haiwan apa yang boleh mengaji ( serigala sbb dia bila menjerit akan ada AUUUUUUU....ZUBILLAH HIMINASYAITONIROJIM

    BalasPadam
    Balasan
    1. teka-teki,teka-tekok,ulat mati dlm mangkuk..apa kah dia...?

      Padam
    2. Dlm ejaan A-Z yg mna paling hebat,???haha klau brani jwb lahh??

      Padam
  6. Tah hape hape lah korang ni??? mengarut je masing2....

    Tak pelah cuba jawab teka teki paling susah ni...

    dalam banyak2 negara, negara apa yang barang selalu naik??? haa susah gile kan??? (negara yg aku harap gaji aku naik)

    soklan apa yang kalau aku tanya ko.. bapak tiri laki mak ko yg dok kat paris pon boleh jawab??? (hari ni hari apa?)

    soklan apa yang kalau aku tanya, ko sorang je boleh jawab??? (apa ko fikir?)

    Cabut apa yang terus hilang??? (cabut lari)

    Last sekali teka-teki paling susah, baca sampai habis... Ada seorang budak, main kejar2, terjumpa dengan makcik senah, makcik senah suruh dia pegi kedai beli cili, sampai ke kedai duit pulak tak cukup, budak tu malas nak balik, dia minta sedekah kat sebelah orang minta sedekah, tapi takde orang bagi duit, dia pun curi duit peminta sedekah dan dikejar orang ramai, ahhh merepek laa semua ni,, soklannya dah berapa lama ko membuang masa membaca komen ini??? (lu fikir lah sendiri)

    BalasPadam
  7. dalam satu cerita arnab & kura-kura.siapakah yg menang.kura-kura.arnab hendak lumba lagi ada pengadil lagi tu.pengadil itu babi.siapa yg menang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. bapak kau yg menang

      Padam
    2. syg kenapa nak marah sangat









      Padam
  8. Kalau korang bijak cuba teka apakah maksud MC selain daripada minta cuti? (Mati cepat )

    BalasPadam
  9. Kalau korang pandai mendengar bunyi cuba tunjuk caranya.

    BalasPadam
  10. Dalam banyak2 kenderaan apa paling tua (motosikal sebab ia ada tongkat )

    BalasPadam
    Balasan
    1. Basikal la paling tua sebab masa zaman duku dulu mna ada moto lagi....lagi pun kan basikal ada tongkat jgk....

      Padam
    2. haha lawak

      Padam
    3. Kenapa durian gugur di waktu malam?
      Jawapan durian sebab dia gayat. Siang dia takut sebab tinggi. Malam dia tak nampak ketinggiannya jadi dia tak lah gayat.

      Padam
    4. awesome

      Padam
  11. ada 3 beradik saling berkejaran,tapi tak pernah dpt 1 sama lain
    jawapan:kipas & lampu isyarat

    BalasPadam
  12. Banyak2 nasi...nasi ape yang x boleh makan
    jawapan:nasihat

    BalasPadam
  13. memang bagus sape yang buat teke-teki nie memang pandai (y)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa benda ya naik tapi tak leh turun...

      Padam
  14. Ayam jantan bertelur atas atap••telur nya jatuh kanan e kiri•••

    Ayam jantan maner boleh bertelur

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ti

      Padam
    2. Salah la...sblm ni mmg ingat ayam jantan bertelur...tp X ye...ayam jantan pun bertelur...bezanya telur ayam jantan telur putih je...xda telur kuning....

      Padam
    3. dlam bnyak2 brung,brung ape idup xbernafas??

      Padam
  15. benda apakah 3mata 1 kaki.




    BalasPadam
    Balasan
    1. lampu iyarat lah

      Padam
    2. aqasya sensrose28 Jun 2014 6:47 PG

      Lampu isyarat

      Padam
  16. jawapan[lampu isyarat].

    BalasPadam
  17. haiwan ape yang jual kuih..... jawapan [itik].

    BalasPadam
    Balasan
    1. asal itik

      Padam
    2. sebab itik kan die menguikk .. . .
      kuehh kuehh . . .

      Padam
  18. bnyak2 ikan,ikan ape yng x leh dok dlam air(pic ikan)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apo la soalan mu.loteh mak wakakaka
      ..ayu shah alam

      Padam
    2. soalan bdh je ....hahahaha

      Padam
  19. teka teki- bleh x azan kuat2

    BalasPadam
  20. Lawak!!!!!!!!

    BalasPadam
  21. org apa yg berenang tidak basah rambut nya. (org botak)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang botk ade rambut ke

      Padam
  22. Hahahaha lawak guja

    BalasPadam
  23. Kalau gajah naik bas kita naik apa (naik heran)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kereta apa paling hodoh(kereta lembu)

      Padam
  24. Bayak bayak ikan,ikan apa ka tinggal d air merah(ikan sardin)

    BalasPadam
  25. Bayakx2 buah,buah apa ka kalau dia jatuh pugut daun(durian)

    BalasPadam
  26. ok,yang ini siapa dapat jawab ..cepatlah dia kawin
    ok..gajah panjat bangunan klcc nampak ape?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. aqasya sensrose28 Jun 2014 6:50 PG

      Nampak pelik lah kalau gajah panjat banggunan klcc

      Padam
  27. gajah panjat rumah pecah ape..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pecah record.. haha

      Padam
    2. gajah panjat rumah pecah ape.pecah la kepale kau nak pikir kan gajah panjat umah

      Padam
  28. apa benda yng kita boleh dengar tapi tak boleh sentuh dan rasa ???

    BalasPadam
    Balasan
    1. aqasya sensrose28 Jun 2014 6:53 PG

      Gajah panjat rumah pecah dinding.....boleh dengar tp x boleh sentu dan rasa ialah suara

      Padam
  29. banyak2x nasi ,nasi apa yng orng akan dengar tapi kadang 2x tak nak dengar ???

    BalasPadam
  30. Negara apa yang sakai jawapanya itali sebab i tali

    BalasPadam
  31. bangak 2 kem kem ape yg jalan jalan merantau? (kembara)

    BalasPadam
  32. pergi terbang,balik berenang

    BalasPadam
  33. banyak - banyak taik ,taik apa sik berbau

    BalasPadam
    Balasan
    1. , taik kitak,, hahaha

      Padam
  34. banyak - banyak taik ,taik apa sik berbau

    BalasPadam
  35. ada tiga ekor cicak 2 ekor cicak jahat 1 ekor baik. pada suatu hari 2 ekor cicak jahat bergaduh 2 ekor terjatuh nak baik terjatuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. cicak baik jatuh sbb dia tepuk tangan -,-

      Padam
  36. Banyak'Bnyak Van .. Van Ape Yang Last Kite Naik ?

    BalasPadam
  37. bolehlah lawaknya tapi i suka yg katak tu lawak yg lain boleh lah i bagi 5 bintang
    ( ANA SEORANG PUTERI )♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

    BalasPadam
  38. Kita nak bela ikan tetapi teringat nak belah binatang lain????

    BalasPadam
  39. Bilakah seseorang wnta e2 akn mntp aurt sdgkn sblm ini dy tdk prnah mnjga aurtnya..?(Bila Dikafankan)

    BalasPadam
  40. Bila pandang je ... dia lari, pandang je ... dia lari, kelibat pun tak nampak. Tapi kalau nak tangkap .. pejam mata pun boleh. Aah .. apa dia?

    BalasPadam
  41. dari jau keliuhatanya besar sangat.. dari dekat kelihatan kecil..anggota tubuh

    BalasPadam
  42. banyak 2 haiwan apeyang palin kaya . jawapannya beru wang

    BalasPadam
  43. Yang paling lawak bagi aku ialah 2 tolak 1 tu....hahaha

    BalasPadam
  44. G tu apa? = huruf

    BalasPadam
  45. Balasan
    1. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
      maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
      saja suka2..harap semua cool ye..
      lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
      maafkan aku jika ada salah dan silap

      Padam
  46. dalam banyak banyak ikan ikan ape pling miskin?????(ikan kering)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah.... bnyk2 ikan, ikan ape pling miskin ? Jwpnyer ikan siakap...Huhuhuhu

      Padam
  47. Kreatiflah... mahir berfikir. Tak macam sorang tu, kerjanya meludah je.. pengotor

    BalasPadam
    Balasan
    1. , nang jak mena kata kitak,, huhuhuhu

      Padam
  48. Balasan
    1. , banyak air liur kitak ehh, macam orang ceridak kakema,,

      Padam
    2. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
      maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
      saja suka2..harap semua cool ye..
      lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
      maafkan aku jika ada salah dan silap

      Padam
  49. Dalam banyak ikan,ikan apa yg besar kepalanya

    BalasPadam
  50. tokeh ikan

    BalasPadam
  51. banyak2 org,org ape klau mndi rmbt tk bsah...haa cer teka..cer teka...sape dapat aq bagiRM10

    BalasPadam
  52. haiwan ape yg pakai tudung???
    (singa)

    BalasPadam
  53. lawak super genius...hahaha....ni ade teka teki...
    ade sorg laki berjln di pdg pasir ,dia nak tengok kesan tapak kaki tapi xde?knape??.....(laki tu jalan mengundur)










    BalasPadam
  54. kalo bas berhenti,ape yg turun dulu???
    jwb......senang jer..

    from: G!rL_Dr@g0n

    BalasPadam
  55. orang lah wei

    BalasPadam
  56. scorpian kala ape?
    (kala jengking)

    BalasPadam
    Balasan
    1. soalan ape ny x kelakar pun

      Padam
  57. banyak2 kenapa, kenapa ?

    BalasPadam
  58. banyak2 pokok,pokok ape jatuh dahulu(pokok yang ditebang)

    BalasPadam
  59. lawak giller

    BalasPadam
  60. Kuih ape isinye d dlam klit d luar..jwab2x..???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kueh pak seman !

      Padam
  61. dlm banyak2 batu ape yg timbul qt4s air?

    BalasPadam
  62. banyak-banyak anggota , anggota ap yng ad air ?
    (air mata)

    BalasPadam
  63. banyak-banyak orang, orang ap yng tak mandi bertaun ?
    (orang-orang lah -_- )

    BalasPadam
  64. Banyak banyak taik,taik apa yang boleh makan

    BalasPadam
  65. Hujung laut ade ape ?? Hah ! Spe dpt jwab .. ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ujung laut ad nenek ko tengoh sengeh s0rang2x !!

      Padam
  66. 호호ㅗ즣 뷸 퓨구

    BalasPadam
  67. Batu kalau campak dalam air kenapa dia tenggelam?
    (Sebab batu tak pandai berenang)

    BalasPadam
  68. Dlm bnyk2 kaki sapa yg penah mkan kaki ?? Dan spa yg nk mkan kaki..??

    BalasPadam
  69. Aku rasa teka tekini tak susah ponn

    BalasPadam
  70. Kahkahh aku rasa korang lagi lawak dari teka teki nihh.. #tatedpeyodtitew!

    BalasPadam
  71. Balasan
    1. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
      maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
      saja suka2..harap semua cool ye..
      lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
      maafkan aku jika ada salah dan silap

      Padam
  72. Hai,dalam banyak2 kereta apa yang x pangil kereta

    BalasPadam
  73. Ada tiga org kwn terperangkap di gua,tiga org kwn trsebut frust sbb takleh nak kluar lalu ingin membunuh diri msing2 dgn brg yg dibawa,si satu bawa dadah hisap trus mati,si dua mkn toxic(tahpapela)lalu mati dan si tiga bawa rokok,tapi si tiga tak mati.
    Jwpn:sbb si tiga tu lupe nk bwak mancis!
    Nenek sebelah moyang datuk nenek sepupu saudara kawan ajis yang punya entahhhh???

    BalasPadam
  74. Balasan
    1. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
      maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
      saja suka2..harap semua cool ye..
      lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
      maafkan aku jika ada salah dan silap

      Padam
  75. Sory klau sex si...

    Banyk bnyk batang
    Batang ape yg keluar lendir
    Pastu dlm batang tu sedap di mkn....

    Klau korng x leh jwb..korqng klah lah ngan nenek aq...
    Hahaha

    BalasPadam
  76. jawab teke teki ni ek....

    banyak2 gam gam ape luarnye haiwan

    BalasPadam
  77. satu lagi teka teki

    pada satu hari ade sorang budak laki dan budak puan die tinggal dua orang je dalam rumah tu...pada satu malam budak puan tu dengar budak laki bercakap...die cakap ngan sape????

    BalasPadam
  78. hahaha lawak giler.....emmmm biar aku jawab --cakap ngan budak puan tulah

    BalasPadam
  79. sebab die orang kan duk dua orang kang ish ish ish.\
    senang macam tu pon x leh jawab ker

    BalasPadam
  80. dalam banyak2 haiwan haiwan pe yang kita benci?

    BalasPadam
  81. eh cube cari dalam internet pulau dajjal

    BalasPadam
  82. hello everybody! I`m from america! and I want to ask you a questions....what the story about? my friends in malaysia told me this page is very funny but I don`t know read in malay!

    BalasPadam
    Balasan
    1. please told me in English!

      and tomorror i gonna go to korean and malaysia...
      i very excited

      Padam
  83. you all very diligence.I like it.!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  84. hello, i am at the korea right now!!!!!it so cool......

    BalasPadam
  85. next week i want to malaysian.................aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....that so crazy...

    BalasPadam
  86. woi sape bangge ngat ooo

    BalasPadam
  87. dia di sini dia di sana apakah dia?
    ada banyak banyak pokok pokok apa yang daunnya 1?

    BalasPadam
  88. tak payah nk america sgt la. grammar pon koyak rabak

    BalasPadam
  89. HAHAHAHAHAHA BETUL TU ANON ATAS

    BalasPadam
  90. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
    maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
    saja suka2..harap semua cool ye..
    lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
    maafkan aku jika ada salah dan silap

    BalasPadam
  91. Belajarlah untuk menghargai idea orang lain..

    BalasPadam
  92. Dlam bnyk2 babi...babi ap boleh mengira matematik tambahan....
    Jawapan...babi yg pgi kelas tambahan...ap la korang nie tu pun x ley jawab....

    BalasPadam
    Balasan
    1. jawapannya babi la dia boleh mengira

      Padam
    2. kereta ade brape tayar? jawap

      Padam
  93. best giler...I LIKE CERITA LAWAK...

    BalasPadam
  94. U like cita lawak..?
    I luv u....awk bak numbo tpon bley x.?? ^.^'

    BalasPadam
  95. Woi smpat lg nk ngorat....neh aq da teka teki mang susah gila tahap cipan...spa ley jawap kira mang pandai ar...bab xdak s0wang pun yg ley jawab s0klan aq nk bg neh...ok kowang ad kawan pompuan x?? Ok soklannye bapa kali kowang dngan kwan pompuan kowang kentut?? Msti x pnah kan....hehe tpi bkan soklan tu yg aq nk cita....soklan dia cmni bilakah ...ermm wey aq mlas ar nk cita smbung nnti arh.! Aq nk berak jap !....

    BalasPadam
  96. Bila di potong dia tida putus
    Apa kah dia? 😁😁😁

    BalasPadam
  97. Bila di potong ia tida putus en...ermm cecair...air..minyak petrol mnyak masak..minyak kelapa..minyak gamat..

    BalasPadam
  98. siapa boleh tolong jawab soalan ni..bila dipegang dia tegak bila dilepas dia jatuh bila dicekik dia termuntah..

    BalasPadam
  99. Teka teki.tikus apa ada dua kaki

    BalasPadam
  100. Tikus pakcik hang !

    BalasPadam
  101. 1 ari osmanladen p knduri kwan dia...kwan dia plak p knduri kwan2 dia pstu plak kwan2 dia p knduri kwan dari kwan2 dia...soklanya knpa pak seman p knduri kwan dia??? Ha jawap ! Jawap !!!

    BalasPadam
  102. Selamat ari raya aidil adha....

    BalasPadam
  103. cuba tgok kt rokok ada tulis amaran dan warning...yg mana laki yg mana pempuàn?

    BalasPadam
  104. Warning pompuan...amaran laki....

    BalasPadam
  105. Bayak2 makanan makan apa yang sedap ?

    BalasPadam
  106. Dibalut bukan surat
    Diangkat bukan barang
    Ditanam bukan tanaman
    Sappedalah teror balas

    BalasPadam