Teka-teki dan Jawapan

Teka-teki dan Jawapan

Pada satu hari ada seorang pencuri telah mencuri sebuah rumah semua nya sudah dia sapu…..tetapi ada yg tertinggal….apakah ia? (tinggal habuk)

Sebanyak-banyak burung .burung apa yg tidak pandai terbang(burung patah sayap)

Ada 2 ekor katak, salah sekor katak tu melompat tapi yg sekor lagi tak melompat kenapa ygsekor tu tak leh melompat macam member dia..kenapa hah?? ( sebab yg sekor tu 'KATAK bawahtempurung' bab tulah ia takleh melompat macam member dia.)

Tiap tahun berganti baru, apa benda yang tak baru-baru? ( KUIH bATANG BURUK)

Sorang lanun karam di lautan.ditemui mayatnya 100 tahun kemudian. setelah di buat bedah siasat,doktor pun menjadi hairan. kerana masih ada bahagian yang tidak kebasahan..apakah itu? (tulang kering)

Ada 3 ekor cicak, dua jahat satu lagi baik. yg jahat nie suke sangat lah gaduh. satu hari tuh yg jahat dua ekor gaduh. gaduh punyer gaduh, diorang pun jatuh. skali tuh tetiba cicak yg baik tuh jatuh gak. apsal? (sebab dia tepuk tangan!!!)

Ada ekor bukan binatang, ada kepala bukan manusia (Tauge.)

Dlm banyak² batu, batu manakah yang paling kuat? (The Rock)

Kereta mewah dia yang punya, duit ada,isteri tak disara, kalau anda bijak orangnya, kotak apa keluar suara? (Speaker)

Dalam byk byk MI!..MI apa yang dalam TIN?!?!? (Milo)

Binatang ape yg paling kurang ajar? (kutu coz die pijak2 kepala org)
Kenaperlerrr telinga gajah besar..? heheh naper? (sebab kalu gajah tu malu atau nangis ker boler ler die tutup muka die ngan telinga die yg besar tu..)

Kenapa kedai 7-eleven perlukan kunci sedangkan ia buka 24 jam sehari, 356 hari setahun?? (Dah tokey dia suruh… nak buat camno)
Ada 10 budak hitam main tepi sungai 1 dah jatuh…pas tu apa yg jadi (yang lain selamatkan dialah)

2 tolak 1, jadi?? (jatuhlah satu tu )

Satu hari abang nampak satu benda:-yang panjang, besar dan tegap..-yang masuk satu lorong gelap -dengan goncangannya dan bunyian yang ganjil..-setelah sampai, dengan perlahan, ia berhenti -dan keluarlah isinya bertaburan… (keretapi bawah tanah)

What’s the diference between Gajah and Kain Pelikat Cap Gajah? ( Gajah belalinya kat luar. Gajah kain pelikat belalainya kat dalam kain)

And what’s the difference between having a new wife and having a new car? (When having a new car, you avoid a hole. When having a new wife, you aim for the hole.)

And what’s the diffrence between pucuk betik -papaya and a lady? ( Pucuk betik melembutkan daging. Lady mengeraskan daging.)

And what’s the difference between when you want to pump a tyre and when you want to pump a lady? ( When pump tyre, you pump dulu baru naik. When pump a lady, you naik dulu baru pump)

And what’s the difference between kapal terbang and skirt ? (Kapal terbang makin tinggi makin tak nampak. Skirt makin naik makin nampak)

Beza anak dara dengan hutan dara? (hutan – susah nak tarik balak kuar coz lum ada laluan, anak – susak nak masukkan balak coz lum ada lalaun)

Kenapa org gali kubur tak pakai spender ( ape kes nak pakai spender, pakai cangkul lerr)

Banyak2 mee, mee apa yang tak boleh di makan? (misai)

Banyak2 pintu, pintu apa yang tak boleh di tutup? ( pintu Gol)

Permainan apa yang bila dimain kita akan tabit? (golf la.)

Dalam banyak-banyak warna, warna apa yang kurang sekali penglihatannya? (Warna gelap le dalam gelap kan susah nak nampak )

ADA SATU BARANG . BARANG NI BILA NAK DI GUNAKAN , KITA AKAN BUANG IA DAN BILA TIDAK HENDAK DIGUNAKAN KITA AKAN SIMPAN IA. (SAUH)

Satu perlawanan bola sepak antara lipan menentang lipas.pada masa pertama, lipan tewas tanpa perlawanan. kenapa.? jawab! jangan tak jawab!!! ( lipan tak habis pakai kasut pada masa pertama.)


Ape benda yang kita makan kita sedut? ( Siput sedut)

Bolehkah anda matikan rokok dengan mata ????? (boleh mula² nyalakan rokok & lihatnya selama dua jam..mesti boleh padam)

 Bunga ape warna hitam? (bunga tayar)

Dari kenaikan, sampai keturunan.tiada kedudukan? apa dia??? (naik bas penuh)

Makhluk apakah yang berkaki empat pada waktu pagi, berkaki dua pada waktu tengahari dan berkaki tiga pada waktu senja?( Manusia. Bayi berkaki 4 (merangkak), orang dewasa berkaki 2 (berjln) dan orang tua berkaki 3 (bertongkat)..

Apakah hukum menyembelih ayam pakai songkok? (Haram. Pasal kena pakai benda yang tajam sahaja)

Dalam banyak² batu, batu manakah yang paling sejuk?( Stone Clold)


242 ulasan

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 242   Terbaru›   Baru»

bestla teka-teki nie,I LIKE

avatar
Tanpa Nama

Memang lawakkk......ade teka teki laen x?¿

avatar
Tanpa Nama

banyak2 ikan, ikan apa paling besar? ( kilang ikan )
bayak2 ikan ikan apa ada bulu ketiak ( Tauke Ikan )

avatar
Tanpa Nama

Abu bin Ali. Kambing bin???? (bin tambah atang)(anissa yg tlis)

avatar
Tanpa Nama

hahahaha mmg lwk pnye tka tki hehe ada tkatki laen x yg lbh bgs...hehe

Skopion kala ap [kalajengking]

banyak -2 haiwqn . Haiwan apa yang boleh mengaji ( serigala sbb dia bila menjerit akan ada AUUUUUUU....ZUBILLAH HIMINASYAITONIROJIM

Gila

Tah hape hape lah korang ni??? mengarut je masing2....

Tak pelah cuba jawab teka teki paling susah ni...

dalam banyak2 negara, negara apa yang barang selalu naik??? haa susah gile kan??? (negara yg aku harap gaji aku naik)

soklan apa yang kalau aku tanya ko.. bapak tiri laki mak ko yg dok kat paris pon boleh jawab??? (hari ni hari apa?)

soklan apa yang kalau aku tanya, ko sorang je boleh jawab??? (apa ko fikir?)

Cabut apa yang terus hilang??? (cabut lari)

Last sekali teka-teki paling susah, baca sampai habis... Ada seorang budak, main kejar2, terjumpa dengan makcik senah, makcik senah suruh dia pegi kedai beli cili, sampai ke kedai duit pulak tak cukup, budak tu malas nak balik, dia minta sedekah kat sebelah orang minta sedekah, tapi takde orang bagi duit, dia pun curi duit peminta sedekah dan dikejar orang ramai, ahhh merepek laa semua ni,, soklannya dah berapa lama ko membuang masa membaca komen ini??? (lu fikir lah sendiri)

avatar
Tanpa Nama

dalam satu cerita arnab & kura-kura.siapakah yg menang.kura-kura.arnab hendak lumba lagi ada pengadil lagi tu.pengadil itu babi.siapa yg menang?

Kalau korang bijak cuba teka apakah maksud MC selain daripada minta cuti? (Mati cepat )

Kalau korang pandai mendengar bunyi cuba tunjuk caranya.

Dalam banyak2 kenderaan apa paling tua (motosikal sebab ia ada tongkat )

Ini sumer poyo... haktuihhhhh

ada 3 beradik saling berkejaran,tapi tak pernah dpt 1 sama lain
jawapan:kipas & lampu isyarat

Banyak2 nasi...nasi ape yang x boleh makan
jawapan:nasihat

memang bagus sape yang buat teke-teki nie memang pandai (y)

Ayam jantan bertelur atas atap••telur nya jatuh kanan e kiri•••

Ayam jantan maner boleh bertelur

benda apakah 3mata 1 kaki.




jawapan[lampu isyarat].

haiwan ape yang jual kuih..... jawapan [itik].

bnyak2 ikan,ikan ape yng x leh dok dlam air(pic ikan)

banyak-banyak budak,budak pap yang botak.(shaolin)

teka teki- bleh x azan kuat2

Poyo

Yuslina

Apo la soalan mu.loteh mak wakakaka
..ayu shah alam

Lawak!!!!!!!!

best nyer

Lawak giler

ujhuhjugj

org apa yg berenang tidak basah rambut nya. (org botak)

Hahahaha lawak guja

Kalau gajah naik bas kita naik apa (naik heran)

terbaik................

Bayak bayak ikan,ikan apa ka tinggal d air merah(ikan sardin)

Bayakx2 buah,buah apa ka kalau dia jatuh pugut daun(durian)

Ini sumer poyo....haktuihhhhhhhh

lawak gila

avatar
Tanpa Nama

lampu iyarat lah

avatar
Tanpa Nama

ok,yang ini siapa dapat jawab ..cepatlah dia kawin
ok..gajah panjat bangunan klcc nampak ape?

avatar
Tanpa Nama

gajah panjat rumah pecah ape..

avatar
Tanpa Nama

apa benda yng kita boleh dengar tapi tak boleh sentuh dan rasa ???

avatar
Tanpa Nama

soalan bdh je ....hahahaha

avatar
Tanpa Nama

banyak2x nasi ,nasi apa yng orng akan dengar tapi kadang 2x tak nak dengar ???

avatar
Tanpa Nama

Negara apa yang sakai jawapanya itali sebab i tali

avatar
Tanpa Nama

nasihat

avatar
Tanpa Nama

suara

avatar
Tanpa Nama

bangak 2 kem kem ape yg jalan jalan merantau? (kembara)

avatar
Tanpa Nama

pergi terbang,balik berenang

banyak - banyak taik ,taik apa sik berbau

banyak - banyak taik ,taik apa sik berbau

ada tiga ekor cicak 2 ekor cicak jahat 1 ekor baik. pada suatu hari 2 ekor cicak jahat bergaduh 2 ekor terjatuh nak baik terjatuh

Banyak'Bnyak Van .. Van Ape Yang Last Kite Naik ?

bolehlah lawaknya tapi i suka yg katak tu lawak yg lain boleh lah i bagi 5 bintang
( ANA SEORANG PUTERI )♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

bapak kau yg menang

Kita nak bela ikan tetapi teringat nak belah binatang lain????

Bilakah seseorang wnta e2 akn mntp aurt sdgkn sblm ini dy tdk prnah mnjga aurtnya..?(Bila Dikafankan)

Bila pandang je ... dia lari, pandang je ... dia lari, kelibat pun tak nampak. Tapi kalau nak tangkap .. pejam mata pun boleh. Aah .. apa dia?

dari jau keliuhatanya besar sangat.. dari dekat kelihatan kecil..anggota tubuh

banyak 2 haiwan apeyang palin kaya . jawapannya beru wang

Basikal la paling tua sebab masa zaman duku dulu mna ada moto lagi....lagi pun kan basikal ada tongkat jgk....

avatar
Tanpa Nama

Yang paling lawak bagi aku ialah 2 tolak 1 tu....hahaha

avatar
Tanpa Nama

G tu apa? = huruf

Ni sumer poyo...haktuihhh

avatar
Tanpa Nama

asal itik

avatar
Tanpa Nama

dalam banyak banyak ikan ikan ape pling miskin?????(ikan kering)

Best

Kreatiflah... mahir berfikir. Tak macam sorang tu, kerjanya meludah je.. pengotor

Ni sumer poyo...haktuihhhh

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Dalam banyak ikan,ikan apa yg besar kepalanya

avatar
aqasya sensrose

Lampu isyarat

avatar
aqasya sensrose

Nampak pelik lah kalau gajah panjat banggunan klcc

avatar
aqasya sensrose

Gajah panjat rumah pecah dinding.....boleh dengar tp x boleh sentu dan rasa ialah suara

tokeh ikan

Van jenazah

banyak2 org,org ape klau mndi rmbt tk bsah...haa cer teka..cer teka...sape dapat aq bagiRM10

haha lawak

haiwan ape yg pakai tudung???
(singa)

mungkin ade lah.

lawak super genius...hahaha....ni ade teka teki...
ade sorg laki berjln di pdg pasir ,dia nak tengok kesan tapak kaki tapi xde?knape??.....(laki tu jalan mengundur)










kalo bas berhenti,ape yg turun dulu???
jwb......senang jer..

from: G!rL_Dr@g0n

, taik kitak,, hahaha

, nang jak mena kata kitak,, huhuhuhu

, banyak air liur kitak ehh, macam orang ceridak kakema,,

sebab itik kan die menguikk .. . .
kuehh kuehh . . .

cicak baik jatuh sbb dia tepuk tangan -,-

Kenapa durian gugur di waktu malam?
Jawapan durian sebab dia gayat. Siang dia takut sebab tinggi. Malam dia tak nampak ketinggiannya jadi dia tak lah gayat.

Aku suka teka teki ini

orang lah wei

scorpian kala ape?
(kala jengking)

soalan ape ny x kelakar pun

Ye

Ye

avatar
Laura vianne

awesome

ni dia.......lpas x jtuh, x lpas jtuh..?????apa dia

avatar
umarul amir....???

lompat parit laaa

1. byak2 ikan, ikan pa x hidup.....????
2. byakk2 moto pa org cari.....?????
3. byakk2 sungai pa keras....????
4.

banyak2 kenapa, kenapa ?

betul ti

kereta apa paling hodoh(kereta lembu)

banyak2 pokok,pokok ape jatuh dahulu(pokok yang ditebang)

Dlm byk2 ikan..ikan pe leh idup di darat n dalam air..hehe

lawak giller

Orang botk ade rambut ke

Loye buruk

Kuih ape isinye d dlam klit d luar..jwab2x..???

dlm banyak2 batu ape yg timbul qt4s air?

batu ais

banyak-banyak anggota , anggota ap yng ad air ?
(air mata)

banyak-banyak orang, orang ap yng tak mandi bertaun ?
(orang-orang lah -_- )

Banyak banyak taik,taik apa yang boleh makan

tak lawak pun teka teki ni macam tu pun lawak ke

Hujung laut ade ape ?? Hah ! Spe dpt jwab .. ^_^

호호ㅗ즣 뷸 퓨구

avatar
Tanpa Nama

Batu kalau campak dalam air kenapa dia tenggelam?
(Sebab batu tak pandai berenang)

avatar
Tanpa Nama

Dlm bnyk2 kaki sapa yg penah mkan kaki ?? Dan spa yg nk mkan kaki..??

avatar
Tanpa Nama

Ujung laut ad nenek ko tengoh sengeh s0rang2x !!

avatar
Tanpa Nama

Kueh pak seman !

Aku rasa teka tekini tak susah ponn

Salah la...sblm ni mmg ingat ayam jantan bertelur...tp X ye...ayam jantan pun bertelur...bezanya telur ayam jantan telur putih je...xda telur kuning....

Apa benda ya naik tapi tak leh turun...

cuba awak bagi bnyk teka-teki blh x...?

teka-teki,teka-tekok,ulat mati dlm mangkuk..apa kah dia...?

Pecah record.. haha

Meter lah wehh

Kahkahh aku rasa korang lagi lawak dari teka teki nihh.. #tatedpeyodtitew!

Ni sumer poyo...haktuihhh

Hai,dalam banyak2 kereta apa yang x pangil kereta

Ada tiga org kwn terperangkap di gua,tiga org kwn trsebut frust sbb takleh nak kluar lalu ingin membunuh diri msing2 dgn brg yg dibawa,si satu bawa dadah hisap trus mati,si dua mkn toxic(tahpapela)lalu mati dan si tiga bawa rokok,tapi si tiga tak mati.
Jwpn:sbb si tiga tu lupe nk bwak mancis!
Nenek sebelah moyang datuk nenek sepupu saudara kawan ajis yang punya entahhhh???

Ni sumer poyo...haktuihhh

Sory klau sex si...

Banyk bnyk batang
Batang ape yg keluar lendir
Pastu dlm batang tu sedap di mkn....

Klau korng x leh jwb..korqng klah lah ngan nenek aq...
Hahaha

Mata

Btg aiskrim

x tahu kale

jawab teke teki ni ek....

banyak2 gam gam ape luarnye haiwan

nebeng goh

satu lagi teka teki

pada satu hari ade sorang budak laki dan budak puan die tinggal dua orang je dalam rumah tu...pada satu malam budak puan tu dengar budak laki bercakap...die cakap ngan sape????

hahaha lawak giler.....emmmm biar aku jawab --cakap ngan budak puan tulah

sebab pe

sebab die orang kan duk dua orang kang ish ish ish.\
senang macam tu pon x leh jawab ker

dalam banyak2 haiwan haiwan pe yang kita benci?

eh cube cari dalam internet pulau dajjal

hello everybody! I`m from america! and I want to ask you a questions....what the story about? my friends in malaysia told me this page is very funny but I don`t know read in malay!

please told me in English!

and tomorror i gonna go to korean and malaysia...
i very excited

you all very diligence.I like it.!!!!!!!!!!!!!

hello, i am at the korea right now!!!!!it so cool......

next week i want to malaysian.................aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....that so crazy...

woi sape bangge ngat ooo

dia di sini dia di sana apakah dia?
ada banyak banyak pokok pokok apa yang daunnya 1?

ikan mak ang

owng bodoh je rse lawak..

dlam bnyak2 brung,brung ape idup xbernafas??

ada jap best ape teka.teki ni seronok kn

syg kenapa nak marah sangat









Salah.... bnyk2 ikan, ikan ape pling miskin ? Jwpnyer ikan siakap...Huhuhuhu

tak payah nk america sgt la. grammar pon koyak rabak

HAHAHAHAHAHA BETUL TU ANON ATAS

Dlm ejaan A-Z yg mna paling hebat,???haha klau brani jwb lahh??

luv u syg

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

Umur....

hehehe

dalam banyak -banyak batu. batu apa paling sejuk? ais batu la

Belajarlah untuk menghargai idea orang lain..

Dlam bnyk2 babi...babi ap boleh mengira matematik tambahan....
Jawapan...babi yg pgi kelas tambahan...ap la korang nie tu pun x ley jawab....

taik idung kau la

jawapannya babi la dia boleh mengira

kereta ade brape tayar? jawap

gajah panjat rumah pecah ape.pecah la kepale kau nak pikir kan gajah panjat umah

7 taya

best giler...I LIKE CERITA LAWAK...

U like cita lawak..?
I luv u....awk bak numbo tpon bley x.?? ^.^'

Woi smpat lg nk ngorat....neh aq da teka teki mang susah gila tahap cipan...spa ley jawap kira mang pandai ar...bab xdak s0wang pun yg ley jawab s0klan aq nk bg neh...ok kowang ad kawan pompuan x?? Ok soklannye bapa kali kowang dngan kwan pompuan kowang kentut?? Msti x pnah kan....hehe tpi bkan soklan tu yg aq nk cita....soklan dia cmni bilakah ...ermm wey aq mlas ar nk cita smbung nnti arh.! Aq nk berak jap !....

Bila di potong dia tida putus
Apa kah dia? 😁😁😁

Bila di potong ia tida putus en...ermm cecair...air..minyak petrol mnyak masak..minyak kelapa..minyak gamat..

Taik gigi kau

Angin

avatar
nur ainaa nahuda

teka teki nie lwk arr.... gk but suma appy je kn

siapa boleh tolong jawab soalan ni..bila dipegang dia tegak bila dilepas dia jatuh bila dicekik dia termuntah..

Teka teki.tikus apa ada dua kaki

Tikus pakcik hang !

1 ari osmanladen p knduri kwan dia...kwan dia plak p knduri kwan2 dia pstu plak kwan2 dia p knduri kwan dari kwan2 dia...soklanya knpa pak seman p knduri kwan dia??? Ha jawap ! Jawap !!!

Selamat ari raya aidil adha....

cuba tgok kt rokok ada tulis amaran dan warning...yg mana laki yg mana pempuàn?

Warning pompuan...amaran laki....

IKAN APA YANG PALING MISKIN=IKAN KERING LAH ~SEBAB KERING MELAMBANGKAN POKETT KO -
SONG

Bayak2 makanan makan apa yang sedap ?

Best giler

Dibalut bukan surat
Diangkat bukan barang
Ditanam bukan tanaman
Sappedalah teror balas

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 242   Terbaru›   Baru»