Kisah Lawak Orang Gila

Seorang penduduk yang dikatakan kurang waras, secara tergesa-gesa pergi ke surau pada pukul 10 pagi, lalu melaungkan azan.

Penduduk kampung mendengar azan di luar waktu mula rasa pelik lalu semuanya bergerak ke masjid untuk menyiasat. Selepas melihat orang gila itu azan, ketua kampung menjerit

"Hoi, sekarang pukul 10 pagi ni azan solat apa? Zohor pun belum masuk!"

Orang gila menjawab:

"Tadi azan yang betul pukul 6 pagi ada 5 orang je datang, ni azan yang salah sekampung pulak datang?"


Penduduk kampung terdiam....

Versi Loghat

KISAH OGHANG GILER:
ade soghang penduduk kampung tu demer kabokan giler, tibe2 dia pegi ke sughor pade jam 10pagi, dia naik kataih capeinye mikropon tibe2 dia azan.. (azan solat dhuha gamaknye..hehe), penduduk kampung tu udoh heighan, bilei mane lak tu yg udoh nyanyuk melaung azan kat pukui 10pagi, ater.. ape ke lagi, demer ghamei2 hampir satu kampung pegi ke sughor, bile tok ketua kampung tu naik dan siasat, tekejut jelebo dia tengok oghang gile tu ghupernye yang azan... tok ketua tu pun menjeghit ler

TOK KETUA: 'wehh mat sekupang, peghonjang ape kamu pegi bang tu, bang solat ape ke tu..?'
ORANG GILA: 'tadi bang betui2 utk sembahyang subuh dekat 2-3 oghang je yg dtg, ni salah bang, buleh pulak satu kampung yg datang yek.. saper ke yg giler sebenonyer ni? giler ke ape.."

16 ulasan:

  1. hahaha
    sape yang gilo0o

    BalasPadam
  2. Tip Top.. Mohon copy untuk dikongsi bersama..

    BalasPadam
  3. Lawak gile ni meme owesome ^-^

    BalasPadam
  4. Memang lawak doooo..........
    tp pandai jugak owang gile 2 kan azan subuh
    ramai yg x gi surau bila azan yg salah ramai
    pulok yg gi

    BalasPadam
  5. alamak sangat awesome

    BalasPadam
  6. CM BODO MAIN2

    BalasPadam
  7. mahupun ku disayang5 Jun 2014 11:39 PTG

    ooo...... nieyy.... azan slh ramai org lk huhu ape la org gile 2 bole jdi normal blk kikiki

    BalasPadam
  8. hah3. bguna gak kira og gile tu nih(kira mcm perli penduduk laa )

    BalasPadam
  9. Lawak tp b'mesej...betul la 2 : )

    BalasPadam
  10. Klu korg perasan xde lak si 'keturunan nabi adam' sibuk nak komen poyo dia kt cite ni.dia malu nak jv kot,sbb dia la org gile dlm cite ni.hahaha!!!

    BalasPadam
  11. Ate teman pon tergelok sampei terkeluor anok tekok.

    BalasPadam