Kisah Lawak Binatang: Kambing Kutuk, Ayam Kutuk Kambing

Kisah Lawak Binatang

Di pagi yang indah, sang ayam beria-ria menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang cantik pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah si ayam menuju ke kandang kambing untuk menunjuk-nunjuk.

Tiba di kandang kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam : Kambing, apa khabar?

Kambing : Khabar Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana
hensem-hensem ni.

Ayam : Takde ke mana. Saja nak tengok reaksi kamu.

Kambing : Tapi kan ayam, macam mana pun kau berhias, kau jalan tetap kaki ayam, kan?

Ayam : Kau kutuk aku ye. Kau pun apa kurangnya.....

Kambing : Kenapa pulak?

Ayam : Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi TELUR nampak...

4 ulasan:

  1. Hahaha memang lawak pandai jugak binatang ni wat lawak kan cemua;)

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. pennyi lasomu

      Padam
    2. Eiiissss xde komen lain ke dr poyo2 nie....sirrtttt btul lah org nie...

      Padam