Hadiah Sempena Hari Guru

Hadiah Sempena Hari Guru

Suatu pagi di dalam sebuah kelas 4 Slow, di sebuah sekolah rendah, di kawasan pedalaman. Cikgu sedang memberikan cadangan kepada murid2nya tentang hadiah sempena Hari Guru esok.

Cikgu: Saya tak kisah apa-apa jenis hadiah yang kamu nak berikan.

Murid: Tapi cikgu, hadiah macam mana?

Cikgu: Cikgu cadangkan begini, jika bapa kamu penanam jagung… jagunglah

hadiahnya, jika nelayan, ikan pun boleh..

Murid2: Ohh…. begitu..

Keesokan harinya, penuh meja cikgu itu dengan pelbagai hadiah….. macam2 ada. Tersenyum lebar cikgu ….

Hah, kenapa kamu berpeluh ni Mamat? Datang lewat pulak!

Mamat: Usung hadiah cikgu…. tu ada kat luar kelas.

Cikgu: Ya.. Allah, batu nesan Mat?????

Mamat: Ha….aaa (dengan bangga)

Cikgu: Ayah Mamat kerja apa?

Murid2: PENGGALI KUBUUUUR cikgu.

Cikgu: Patutlah.

24 ulasan:

  1. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. kasi pijak berjemaah je dia ni.. diri dia tu lagy poyo...ceh cer pndng cermin jap.. poyo tk??

      Padam
  2. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia ni dok komen bnda yg sama jer,apasal?

      Padam
  3. kuranglah..rasa malu lakk nk ketawa..

    BalasPadam
  4. Pecah pundi kencing aku.hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa kau merepek nie......

      Padam
  5. Ok la ni.lawak la juge

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. dah sakit perut minumlah ubat he..he..he..he..

      Padam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. cam mane kalu bapak keje kutip sampah

    BalasPadam
    Balasan
    1. bgi je sampah kat cikgu.....

      Padam
  9. Knape semua ad komen bodoh semacam je.. Mmg suka meludh ke cnne..

    BalasPadam
  10. Aku ketawa bkn sbab cerita,,, Lucu ngan komen yg ape ke!!!

    BalasPadam
  11. ini semua poyo...haktuihh.....

    BalasPadam
  12. Nasib baik si mat bawak btu nesan klu dibawaknya ahlulkubur....

    BalasPadam
  13. mamat nak bagi cikgu meningal ke?(^_^) hihihi

    BalasPadam