Lawak Murid dan Cikgu : Nama Unik dan Pelik

Lawak Murid dan Cikgu : Nama Unik dan Pelik

Ajoi ialah seorang guru. Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Ampang.
Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid -murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.
Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.

Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab sambil berdiri).

Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu, nama panjang kamu apa?”.

Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.

Cikgu Ajoi : “Takpe-takpe Taufik,cakap jer..”.

Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…”.

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.
Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.
Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.
Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.
Berdirilah seorang murid perempuan dan menjawab “saya DIAN, Cikgu…”.
Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”.

Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK. Abang saya darjah 3.”

Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.

Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…
Berakit-rakit Ke hulu
Berenang-renang Ke tepian,
Bersakit-sakit Dahulu
Bersenang-senang kemu
DIAN”

Cikgu Ajoi :@$%&#^%*&^$#%@!@...

UNTUK PARA GURU...
BERSABARLAH DENGAN NAMA2 ANAK MURID ANDA...

sekianlah lawak kita pada hari ini...
W. TAUFIK WWW...

38 ulasan:

  1. Balasan
    1. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
      maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
      saja suka2..harap semua cool ye..
      lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
      maafkan aku jika ada salah dan silap

      Padam
  2. Konklusinya...ibu bpa xyah la bri nma pnjang2 kt ank. Lnguh tgn ckgu nk tlis nma murid.

    BalasPadam
  3. Ini memang sengaja murid tu nak buat lawak kat cikgu dia tu..haha

    BalasPadam
  4. Kebanyakan dari lawak2 dlm ni diambil dari majalah antaranya MASTIKA. Kenapa admin tak letakkan sumber asal. Adalah salah dari segi penerbitan untuk menerbitkan karya yang bukan kepunyaan kita tanpa kebenaran. Berani betul....tak takut kena saman ke

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
      maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
      saja suka2..harap semua cool ye..
      lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
      maafkan aku jika ada salah dan silap

      Padam
    2. air liur ko nie tak pdai hbis kee...hey konie nak mampos ke takkk..

      Padam
    3. hey you all jgn lah nk gaduh gaduh nie kan blog citer lwk so,enjoy with the story,come on guys..

      Padam
  6. Balasan
    1. Hahaa...kesian cikgu ajoi...sabar jee..mk bapk pn stu bg ank nma bukan màin panjang ...gileer betul..huhuhii

      Padam
  7. sabo je lah......

    BalasPadam
  8. he3,lkwak giler!! ha3

    BalasPadam
  9. Memang lawak,tapi ade ke name org mcm tu...?

    BalasPadam
  10. Nma kwan aq plak x plek tpi menginsafkan....nma dia jibril

    BalasPadam
  11. Ini sumer poyooonn hakkk puihhh....

    BalasPadam
  12. Hahakahkah. Pandai korang buat lawak.kah;-)

    BalasPadam
  13. hahaha....lawak laa...

    BalasPadam
  14. ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
    maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
    saja suka2..harap semua cool ye..
    lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
    maafkan aku jika ada salah dan silap

    BalasPadam
  15. Ini poyooooooo hak tuih puih shuih yuih...bla bla. Best la...I like....

    BalasPadam
    Balasan
    1. tkyah nk over2 k.yg sudah tu sudah

      Padam
  16. Whatever laa nmee pnjang-ii ske hatii mak bapak gua laa

    BalasPadam
  17. Lawak sengai !! Proott ops sory ^.^'?

    BalasPadam
  18. Wey babi pnya la lawak hahaha...babi toi

    BalasPadam
  19. jgn risau karut je sumer tu mana ada murid nama mcm tu..

    BalasPadam
  20. Wkwkwk..terbaik la..

    BalasPadam
  21. Haktuihhh

    BalasPadam