Lawak Murid dan Cikgu : Nama Unik dan Pelik

Lawak Murid dan Cikgu : Nama Unik dan Pelik

Ajoi ialah seorang guru. Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Ampang.
Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid -murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.
Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.

Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab sambil berdiri).

Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu, nama panjang kamu apa?”.

Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.

Cikgu Ajoi : “Takpe-takpe Taufik,cakap jer..”.

Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…”.

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.
Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.
Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.
Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.
Berdirilah seorang murid perempuan dan menjawab “saya DIAN, Cikgu…”.
Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”.

Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK. Abang saya darjah 3.”

Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.

Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…
Berakit-rakit Ke hulu
Berenang-renang Ke tepian,
Bersakit-sakit Dahulu
Bersenang-senang kemu
DIAN”

Cikgu Ajoi :@$%&#^%*&^$#%@!@...

UNTUK PARA GURU...
BERSABARLAH DENGAN NAMA2 ANAK MURID ANDA...

sekianlah lawak kita pada hari ini...
W. TAUFIK WWW...

38 ulasan

Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhh

Konklusinya...ibu bpa xyah la bri nma pnjang2 kt ank. Lnguh tgn ckgu nk tlis nma murid.

Ini sumer poyo...haktuihhhhh

haha -.-

avatar
Tanpa Nama

Hahaha

Ini memang sengaja murid tu nak buat lawak kat cikgu dia tu..haha

Kebanyakan dari lawak2 dlm ni diambil dari majalah antaranya MASTIKA. Kenapa admin tak letakkan sumber asal. Adalah salah dari segi penerbitan untuk menerbitkan karya yang bukan kepunyaan kita tanpa kebenaran. Berani betul....tak takut kena saman ke

Ni sumer poyo...haktuihhhh

jh

avatar
ainaa atikah

Hahaa...kesian cikgu ajoi...sabar jee..mk bapk pn stu bg ank nma bukan màin panjang ...gileer betul..huhuhii

sabo je lah......

he3,lkwak giler!! ha3

Ni sumer poyo...haktuihhh...

Memang lawak,tapi ade ke name org mcm tu...?

Nma kwan aq plak x plek tpi menginsafkan....nma dia jibril

Ni sumer poyo...haktuihhh

Ini sumer poyooonn hakkk puihhh....

Ni sumer poyo...haktuihhh

Hahakahkah. Pandai korang buat lawak.kah;-)

hahaha....lawak laa...

hahaha.. lawak bodohh ade la

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

ni aku si profile ketrurunan nabi adam..
maafla selama ini balas 'ni semua poyo' je...
saja suka2..harap semua cool ye..
lepas ni aku akan balas benda sama setiap hari..
maafkan aku jika ada salah dan silap

Ini poyooooooo hak tuih puih shuih yuih...bla bla. Best la...I like....

Whatever laa nmee pnjang-ii ske hatii mak bapak gua laa

Lawak sengai !! Proott ops sory ^.^'?

Wey babi pnya la lawak hahaha...babi toi

Blenya

jgn risau karut je sumer tu mana ada murid nama mcm tu..

tkyah nk over2 k.yg sudah tu sudah

air liur ko nie tak pdai hbis kee...hey konie nak mampos ke takkk..

Wkwkwk..terbaik la..

avatar
Ni Sumer Poyo...

Haktuihhh

Oo aloh.

hey you all jgn lah nk gaduh gaduh nie kan blog citer lwk so,enjoy with the story,come on guys..